Проект 15: “ЖИВОТНИ - ГЕРОИ ОТ ПРИКАЗКИ”

ПЕДИАТРИЯ: КОРЕМНА И ГРЪДНА ХИРУРГИЯ, ЕТАЖ 2, София, България


за проекта


Какви приказки обичат днешните деца? Помолихме децата от една детска градина да изобразят любимите си герои-животни и от детските им рисунки разбрахме, че най-интересни за тях са българските приказки. Нарисувахме познатите им герои от книжките и ги дигитализирахме, за да пресъздадем тяхното въображение. Заедно с това измислихме интерактивни игри, чрез които да се развие сюжетът на всяка една от избраните истории. По този начин Баба Меца, Кумчо Вълчо и Ежко Бежко оживяха в красиви илюстрации, разнообразени със светлинни и звукови игри-инсталации, логически задачи и загадки, с които децата да се забавляват и да научат нещо ново по време на престоя им в отделението. Така ще могат да чуят как грачи гарванът,  да отгатнат как са направени къщичките на трите прасенца, да намерят седемте козленца преди злия вълк и да сметнат сами колко яйца трябва да получи Косето Босето. Интериорното решение се съсредоточава върху стените на коридорите и чакалнята. Героите-животни се изрязват от дървени плоскости, към които се залепя фолио с изображението на всяко животно. След което се закрепят към стените, закривайки инсталациите за светлината и звука, които ги активират. Плоскостите, които светват при натискане на бутона, са от плексиглас, а за звуковите интеракции се предвиждат малки тонколонки. В допълнение се инсталират „touch-screеn“ устройства със забавни игри. Природната среда във фона на изображенията ще се принтира на самозалепващо фолио и на място апликира към стените. Сюжетът е разнообразен с информационни постери с интересни факти за животните. Всичко е решено плоскостно , без стърчащи елементи и опасни ръбове, които да застрашават безопасността на децата. Резултатът е една вълнуваща интерактивна игра, обогатяваща средата, в която се настаняват децата и медицинските лица практикуват професията си.

Автор


Преслава Атанасова, Мартина Иванова, Кирил Шопов, Виктория Димитрова

Университет: Университет по архитектура, строителство и геодезия

Специалност: Архитектура

Година на обучение: Година на завършване: 2020 г.