Проект 128: bioCOOP деен магазин

., Hochschule Anhalt, Германия


за проекта


Свежест, уют и любов към здравословното хранене. Интересна, нова атмосфера, в която се чувстваш като у дома си. Пространство, в което пазаруваш, четеш, храниш се, учиш, дискутираш. Това са основните идеи на bioCOOP, oсъществени чрез използването на проста функционална схема и натурални материали.
Пространството е разделено на две основни части. Първата - веднага след входа и представлява мултифункционална зона, комбинираща пекарна, кафене, салатен бар, библиотека, детски кът, малък подиум за дискусии, лекции или почивка.
Пространството се адаптира лесно към различни сценарии. Малкият подиум със стъпала, служи като амфитеатрално сядане, при провеждане на лекции или дискусии в bioCOOP. Барът е с голяма дълбочина, за да може да бъде използван и при провеждане на уъркшопи за месене на хляб и др. В пространството зад бара е планирана и машина за печене на хляб. Зад подиумът е библиотеката, където има книги на здравословна тематика и интегрирана детска библиотека. Пред детската библиотека, подиумът служи и като детски кът. В помещение зад бара има топла кухня, където се приготвя седмично храна за възрастни хора и хора в затруднено социално положение.
В останалите дни това пространство предлага различни възможности на посетителите - кратка пауза с кафе и кифличка на бара, вкусен и здравословен обяд със салата на удобните столчета и ниски маси или разтоварващ следобед с фреш и книга на меките възглавнички на подиума.
Втората основна зона е пространството за пазаруване. Тук функционалната схема е проста, следваща характерното разпределение на био магазин. Чрез дребни детайли се запазва чувството на уют от първата зона. Първо посетителят влиза в зоната за плодове и зеленчуци, които са подредени в дървени щайги. Непосредвено след това е планирана машина за изстискване на пресни сокове. Тук потребителят може сам да избере плодове или зеленчуци, които да бъдат изстискани или пресовани.
Материалите в двете части са подобни и предимно натурални - дървени мебели, в комбинация с керамичен под и ярки цветови елементи, кореспондиращи с логото на bioCOOP. Във втората зона десенът и цветовете са опростени, с цел да се запази фокусът върху продуктите, представени в магазините на bioCOOP.
Представеният план на магазин е с примерни размери 6х15м- 90кв.м. - и би могъл да се адаптира към различни по големина и форма пространства. Първата и втората част са планирани в съотношение 1:2 и заедно създават едно интересно и ново пространство за пазаруване, обогатяване на знания, развлечение и почивка. Тези части oбаче биха могли също така да функционират по отделно.

Автор


Биляна Асенова, Саша Чабати

Университет: Hochschule Anhalt, Германия