УЧИ В ТЕХНОЛОГИИ, ИНТЕРАКТИВНОСТ, ИНФОРМАТИКА, МАТЕМАТИКА, СОУ “ХРИСТО БОТЕВ” гр. Карнобат
Силвена Тодорова, Лесотехнически университет, София
за проекта
1. Защо избрах СОУ „Христо Ботев”
Защото СОУ „Христо Ботев” гр. Карнобат е:- Училище с богата история- Училище с традиции- Училище с невероятни успехи в различни области- Училище, даващо много добър старт на своите възпитаници- Училище с високо квалифициран персонал- Училище с много добра база- Училище, в което спечелените проекти стават реалност - Защото съм възпитаник на това училище- Защото съм дизайнер на отличения проект
2. Общи сведения
Училището се намира в красивия град Карнобат. Създадено e през есента на 1926г. От 1981г. училището се премества в сегашната си сграда. В последните години училището бележи изключителни промени в своята визия. Всеки ден то става по-красиво и по-привлекателно за учениците. Сградата е на четири етажа като разполага с кабинети по всички предмети, физкултурен салон, тенис зала, фитнес зала, модернизирани спортни площадки, стая за отдих, учителска стая, стая на преподавателя и ред други помещения, осигуряващи комфорта за работещите и учещите там. Проектът обхваща централната и източната част на коридора, кабинети по математика, информационни технологии и информатика, хранилища към двата кабинета, конферентна зала, лаборатория по природни науки и кабинет по природни науки.Във всички стаи, осветеността се постига с помощта на LED осветление.Вратите са с елипсовиден отвор от поликарбонат.Общото между всички кабинети е, че стените зад работното място на преподавателите са обработени със Smart Wall Paint и долу вдясно има малка етажерка под формата на гъсеница, на която има монтирани по няколко контакта. Така учениците по всяко време могат да си поставят телефона и да го заредят. На таваните са монтирани проектори. Във всяка стая е предвидено да има естествени цветя, парно и външни щори.3. Използвани цветове
- Жълтото е цветът на слънчева светлина. Използването му предизвиква приятни чувства. Той е свързан с радост, щастие, интелект и енергия, създава затоплящ ефект, предизвиква бодрост и стимулира умствената дейност. Именно за това жълтото е основен цвят в проекта ми. Жълтото присъства във всички помещения, което показва че всички те са част от едно училище, а вторият цвят, който е различен за всеки кабинет показва индивидуалността му.
- Зеленото е свързано с изцеление, благоденствие, прераждане, хармония, спокойствие и щедрост. Този цвят е балансът между топлите и студените цветове. Избрах този цвят за втори цвят на кабинета по математика, тъй като тя е баланса между всички науки, както зеленото между цветовете. „Не всичко е математика, но всичко без математика е нищо!” – анонимен автор
- Синият цвят символизира благочестие, искреност, лоялност. Това е цветът на небето и морето, свързва се със стабилност, внушава власт, доверие, лоялност, мъдрост, увереност, интелект, вяра и истина.Използвах синьото за кабинета и лабораторията по природни науки, защото те изучават природата и нейното развитие.
- Сивия цвят е неутрален и затова е в добра хармония с всички останали цветове. Подходящ е за фон, за да представи елементи в други цветове. Със сивия цвят свързвам информатиката и информационните науки, къй като те дават основата, за да можем ние да се изявим в най-различни области.
- Бялото е свързано със светлина, доброта, невинност и скромност. Той се смята за цвета на съвършенството, може да представлява раждане, чистота и простота. Това е моят цвят за конферентната зала, защото чрез провеждането на конференции, заседания и т.н. се постига съвършенство и се раждат нови идеи.
4. Използвани материали
4.1. – Плочи с минерален произход - имат добри качествени показатели и поради тази причина намират приложение в много области: работни плотове, мивки, стенни облицовки за кухня и баня, в интериора на магазини, хотели, банки, болници, лаборатории, офиси и търговски центрове. Имат добра формоустойчивост, здравина и устойчивост на стандартни експлоатационни натоварвания, приятни на допир и екологично чисти, лесно и бързо се почистват, повредите по тях се отстраняват изключително лесно, възможност за слепване без видим лепилен шев, вграждане на детайли в него, както и комбинирането му с други материали
4.2. - Smart Wall Paint превръща всяка гладка повърхност в място за рисуване, чертане или просто кътчето,
в което да развихрите идеите си.При нанасяне на „умната” боя, върху стената може да се пише с маркер за бяла дъска и след това само се изтрива с микрофибърна кърпа или гъба за бяла дъска.
4.3. Винилова настилка - Виниловите настилки са подходящи за обществената и промишлената области на приложение със средна, силна и екстремна натовареност. Тези настилки са решение, когато се търси лесна поддръжка в комбинация с висока износоустойчивост, както и на топлоизолацията като свойство на материала.
4.4. LED осветлението спестява вашето време и предлага икономически изгодни решения, щадящи околната среда. LED лампите спестяват до над 80% от енергията, хладни са на допир и се ползват дълго време.
4.5. Поликарбонатни плочи са с повишена абразивна устойчивост, повишена химическа устойчивост, повишена устойчивост на горене (негорими), висока ударо устойчивост (200-300 пъти повисока от тази на стъклото) и висока прозрачност (светопропускливостта е над 90%)
5. Описание на проектираните пространства
5.1. Фоайе и коридор
Тук се намират зоните за експозиция, информация, комуникация и отдих.На централно място е разположен потретът на Христо Ботев, който е осветен от конзолно осветление.
Друго характерно е, че стената намираща се до прозорците е боядисана с “Умна” боя, за да могат децата да рисуват по нея
52. Кабинет по МАТЕМАТИКА
Масите могат да се модифицират, така че да могат да се провеждат групови занятия. По почти цялата стена е разположен панел, който ще представят приложението на математиката в съвременния свят. Зад работните маси има етажерка, която има отворени и затворени обеми. В тях могат да се съхраняват освен учебни пособия и табуретки с кубична форма от мемори пяна.
5.3. КОНФЕРЕНТНА ЗАЛА
Има голяма конферентна маса, позволяваща различни конфигурации, столове разположени около масата и столовете с клапващи седалки до стената, които са предназначени за гости. В залата има също така подиум, оборудван с микрофон, предназначен за презентиращия, микрофони висящи от тавана и тонколони.
5.4. Кабинет по ИНФОРМАТИКА И ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
Масите и столовете са разположени „П” образно. На стената, намираща се срещу преподавателя е разположена метална конструкция, на която се подреждат обеми за съхранение, в които е предвидено освен учебни пособия да се слагат и много цветя, които обират отрицателната енергия излъчвана от компютрите в залата.
5.5. ХРАНИЛИЩА
В хранилището към конферентната зала има обеми за съхранение, контейнер за зареждане на таблети и предвидено място за съхранение на резервни столове. В хранилището към кабинета по информатика и информационни технологии е предвидено да се провеждат и консултации, за това там има предвидена и малка бяла дъска и няколко места за работа.
5.6. Лаборатория по ПРИРОДНИ НАУКИ
Има остров, образуван от няколко маси, които позволяват разместване и столове в различни цветове. На едната стена е разположена етажерка под формата на дърво, а срещуположната стена е обработена със Smart Wall Paint, служеща за презентации. Непосредствено до врата има етажерка и обеми за съхранение.
5.7. Кабинет по ПРИРОДНИ НАУКИ
Масите и столовете са като във всички други учебни кабинети. По-големите размери на стаята позволяват зад работните маси да се обособят други кътове за работа. В задната част на кабинета има етажерки за учебни пособия и цветя, маси позволяващи различни конфигурации и аквариум.
6. Кой всъщност стои зад този проект?
- Казвам се Силвена Тодорова- 2010г. завърших СОУ "Христо Ботев" гр. Карнобат- декември 2015г. завърших магистратура в Лесотехнически университет,
специалност Инженерен дизайн- февруари 2016г. започнах работа в М2 - Пром- До момента имам два реализиани проекта във Франция на същата тематика
(BOUYGUES IMMOBILIER /GALEO/ и AXA - CREATIVE STUDIО)
Автор
Силвена Тодорова
Университет: Лесотехнически университет
Специалност: Инженерен дизайн
Година на обучение: Година на завършване: 2015 г.
Месторабота: М2 - Пром
